Αύριο, Τετάρτη 20 Μαΐου, το θέμα των φωτοβολταϊκών πάρκων στη Πηνεία έρχεται προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας. ...
Μόνο που θα πρέπει οι κάτοικοι να έχουν κάθε λόγο να αντιμετωπίζουν αυτή τη διαδικασία με καχυποψία και δυσπιστία.
Γιατί, αλήθεια, τι καινούργιο θα ειπωθεί;
Άλλη μία «ενημέρωση» γεμάτη διαπιστώσεις;
Άλλες δηλώσεις συμπαράστασης;
Άλλες εύκολες κουβέντες περί προστασίας του τόπου και σεβασμού της τοπικής κοινωνίας;
Το έργο το έχουμε ξαναδεί.
Όταν οι κάτοικοι φώναζαν, όταν εξέφραζαν φόβους για την αλλοίωση της περιοχής, όταν ζητούσαν ουσιαστική ενημέρωση και ξεκάθαρες απαντήσεις, κάποιοι από τους σημερινούς “συμπαραστάτες” τηρούσαν εκκωφαντική σιωπή. Κάποιοι μάλιστα — όπως καταγγέλλεται έντονα στην τοπική κοινωνία — κινούνταν υπόγεια τα προηγούμενα χρόνια, ανοίγοντας δρόμους και διευκολύνοντας καταστάσεις προσπαθώντας να προχωρήσει η δημιουργία του πάρκου.
Και τώρα;
Τώρα θα εμφανιστούν ως υπερασπιστές των κατοίκων.
Η τοπική κοινωνία δεν πρέπει να είναι αφελής.
Ξέρει πολύ καλά ποιοι έκαναν δημόσιες παρεμβάσεις και ποιοι περιορίζονταν σε ψιθύρους στα γραφεία και στα παρασκήνια.
Ξέρει ποιοι “ανακάλυψαν” ξαφνικά την ευαισθησία τους μόνο όταν άρχισαν οι αντιδράσεις να παίρνουν διαστάσεις.
Το ζήτημα των φωτοβολταϊκών δεν είναι απλό. Η πράσινη ενέργεια είναι αναγκαία. Όμως άλλο η ενεργειακή μετάβαση και άλλο η ισοπέδωση κάθε έννοιας ισορροπίας, διαβούλευσης και σεβασμού προς τις τοπικές κοινωνίες.
Αν κάποιοι γνώριζαν εδώ και χρόνια τι σχεδιαζόταν και σήμερα εμφανίζονται ως «ανήξεροι» ή «αγανακτισμένοι», τότε το πρόβλημα δεν είναι μόνο ενεργειακό. Είναι βαθιά πολιτικό και ηθικό.



