Μάχη με το χρόνο δίνουν οι Έλληνες αγρότες, καθώς βλέπουν το νερό να στερεύει στα ποτάμια, τα αποθέματα να τελειώνουν, ή να έχουν τελει...
Θεσσαλία (σ.σ. στέρεψε ο Πηνειός!), Κρήτη (σ.σ. αμπέλια και ελιές καταστρέφονται), Έβρος (σ.σ. τα νερά του Άρδα είναι ακόμα… άφαντα) και άλλες περιοχές της Ελλάδας, υποφέρουν από τη λειψυδρία, ενώ οι συνέπειες είναι ολέθριες και στη διατήρηση της πανίδας.
Στον νότιο Έβρο, σχεδόν 85.000 στρέμματα έχουν αρχίσει να ξεραίνονται, με τους παραγωγούς να παρακολουθούν τις καλλιέργειές τους (καλαμπόκι, βαμβάκι, ντομάτες, μηδική) να χάνονται και να μην μπορούν να κάνουν τίποτα.
Με όσα αποθέματα νερού τους έχουν απομείνει, κάνουν υπερπροσπάθεια να σώσουν ό,τι σώζεται, αλλά η κατάσταση είναι κάτι παραπάνω από οριακή, αφού εδώ και σχεδόν μια εβδομάδα η ξηρασία «καταπίνει» τα πάντα.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Αγροτικού Συλλόγου Έβρου Κώστα Αλεξανδρή, η τουρκική πλευρά σταμάτησε την άντληση υδάτων σε μια προσπάθεια να μεταφερθεί νερό προς την ελληνική πλευρά.
«Τον χειμώνα οι τόνοι νερού χάνονται στη θάλασσα… και τώρα οι καλλιέργειες στεγνώνουν», σχολίασε επίσης στο ENA Channel ο κ.Αλεξανδρής, βλέποντας τον Έβρο να μοιάζει με… αμμουδιά και τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις της Πόλιτείας να πετούν στον αέρα.
Τι γίνεται με τα νερά του Άρδα;
Απάντηση στο ερώτημα αυτό, στο τι γίνεται με τα νερά του Άρδα και πότε θα τα δουν οι Έλληνες αγρότες, προσπάθησε να δώσει ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πέτρος Βαρελίδης.
Όπως είπε στο enikos.gr εκείνο που απομένει για να υλοποιηθεί η συμφωνία Ελλάδας-Βουλγαρίας είναι να μια λύση σε ζητήματα που αφορούν στο τεχνικό σκέλος, ενώ φάνηκε αισιόδοξος πως εντός της εβδομάδας θα έχουμε επιτυχή κατάληξη.
Από μέρα σε μέρα και από εβδομάδα σε εβδομάδα… Ο χρόνος τελειώνει δυστυχώς για τους αγρότες και τις καλλιέργειές τους, με την Κυβέρνηση να αργοπορεί και να αδρανεί, για μια συμφωνία που υποτίθεται είχε συναφθεί από τον Μάιο!
Αλμυρό νερό στον υδροβιότοπο του Δέλτα Έβρου!
Ο επικεφαλής της παράταξης «ΑΡΧΗ» Σταύρος Σταυράκογλου, κατήγγειλε την προχειρότητα της δημοτικής Αρχής Αλεξανδρούπολης στην αντιμετώπιση του προβλήματος υδροδότησης στο Δέλτα του Έβρου.
Ως αποτέλεσμα, υπάρχει έλλειψη γλυκού νερού που οδηγεί στον θάνατο ψαριών και αλόγων… «Καταφέραμε άλλη μία παγκόσμια πρωτοτυπία: να έχουμε τον μοναδικό υδροβιότοπο με αλμυρό νερό», υποστήριξε χαρακτηριστικά ο κ. Σταυράκογλου.
Επεσήμανε ακόμα ότι η δημοτική Αρχή υποσχέθηκε ψευδώς πως θα λύσει άμεσα το πρόβλημα, το οποίο, με το πιο αισιόδοξο σενάριο, θα λυθεί μετά από 3 μήνες.
Από την πλευρά του, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης προσπάθησε να απαντήσει μέσω ανακοίνωσης στις κατηγορίες για τα όσα συμβαίνουν το τελευταίο διάστημα στο Δέλτα του Έβρου. Υποστήριξε ότι «άλλος έχει την ευθύνη»…

