Μπροστάρης ο Μητροπολίτης Ηλείας – και μπράβο του – για τη διεκδίκηση πανεπιστημιακής σχολής στον τόπο μας. Σχολών που κάποιοι άφησαν να ...
Τώρα, βέβαια, το έργο μάς είναι γνώριμο και το ξαναβλέπουμε σε επανάληψη.
Θα αρχίσουν να ακούγονται οι πρώτες υποσχέσεις, να γίνονται οι γνωστές δηλώσεις και να δίνονται οι απαραίτητες «διαβεβαιώσεις». Όχι για σήμερα, προφανώς. Μετά τις εκλογές.
Τότε που η Ηλεία θυμίζει ξαφνικά σε πολλούς ότι υπάρχει στον χάρτη, ότι έχει ανάγκες και ότι δικαιούται, επιτέλους, ανάπτυξη.
Το πολιτικό «success story» των δελτίων Τύπου
Από το προσκήνιο δεν θα μπορέσει, φυσικά, να λείψει η γνωστή βουλευτίνα των φωτογραφιών, των δελτίων Τύπου και των πανηγυρικών ανακοινώσεων. Η πολιτικός που εμφανίζεται ως η «απάντηση» σε κάθε πρόβλημα του νομού, παρότι τα περισσότερα από αυτά παραμένουν ακριβώς εκεί που βρίσκονταν και πριν από χρόνια.
Αν κρίνουμε αποκλειστικά από τα αποτελέσματα των ανακοινώσεών της, η Ηλεία θα έπρεπε να είναι πρότυπο περιφερειακής ανάπτυξης. Θα πίστευε κανείς ότι έχει ήδη λύσει την αναπτυξιακή υστέρηση της Πηνείας, έχει βάλει φρένο στην ερήμωση της υπαίθρου, έχει εξαφανίσει μέχρι και τους λαγοκέφαλους από τις θάλασσές μας, και έχει δώσει τέτοια προοπτική στους νέους που πλέον δεν χρειάζεται να εγκαταλείπουν τον τόπο τους.
Αυτά, βέβαια, αν διαβάζει κανείς μόνο τα δικά της δελτία Τύπου.
Η ώρα της λογοδοσίας
Η πραγματικότητα, όμως, είναι πολύ λιγότερο γενναιόδωρη από την πολιτική διαφήμιση. Οι πολίτες της Ηλείας έχουν κουραστεί να ακούν για «μεγάλες διεκδικήσεις» που ξεφουσκώνουν την επόμενη ημέρα, καταλήγοντας σε ακόμη μία στημένη φωτογραφία, ακόμη μία άκαρπη σύσκεψη και ακόμη ένα αυτοαναφορικό δελτίο Τύπου.
Η τοπική κοινωνία δεν χρειάζεται άλλους «σωτήρες» των φλας.
Χρειάζεται έργα, χειροπιαστά αποτελέσματα και, κυρίως, ειλικρίνεια.
Γιατί οι φωτογραφίες ξεθωριάζουν, αλλά η εγκατάλειψη του νομού παραμένει ορατή με γυμνό μάτι.

